fredag 9 juli 2010

Salad Beach, Koh Phangan

Åååhhh vad jag är glad att vi beslutade oss för att åka till Koh Phangan och Salad Beach. Här är helt underbart. Vi bor på Salad Hut, ett mysigt litet ställe med ca tio bungalows, liten pool precis vid havet, härlig restaurang med god mat och go personal. Boendet är helt perfekt. Rent, fräscht och tillräckligt stort. Spenderar ju den mesta tiden utomhus. Vi har en egen skön veranda som vetter ut mot havet. Där brukar vi turas om att hänga i hängmattan. Tidigare i veckan hade vi några bungalowgrannar som hittade både stora spindlar (och då menar jag stora!) och en liten orm i sitt rum. Personalen sa att de aldrig tidigare sett ormar här förut. Ja, eller hur! Så här långt har vi endast hittat en riktig bamsing till kackerlacka i badrummet.

CIMG1711

Stranden är otroligt liten och tillgänglig och här finns massor av snäckor att plocka så jag kan lova att det blir en och annan snäckpromenad för mig och Hilma. Björn snorklar varje dag och har ofta med någon av tjejerna. De går ut från stranden (här är väldigt långgrunt) till de kommer tillräckligt långt ut för att kunna se något. Så vitt jag vet har de sett sjögurkor, sjöborrar och fiskstim av olika slag. Björn har sett färggladare fiskar då han simmat lite längre ut. Själv väntar jag med snorkling tills vi kommer till Koh Tao. Tycker att havsbotten på vissa delar av  Salad Beach inte känns helt mysig att gå på….Jag är lite larvig, jag vet. I övrigt så fördriver vi dagarna med yatzyspel, bokläsning, massage och aktiviteter i poolen. Försöker också känna mig lite nyttig och därför simma några längder eller gå lite raskt på stranden varje dag (ja, eller det har hänt i a f).

Det är otroligt lågt vatten här så på mornarna när vi stiger upp ser det nästan ut som att havet försvunnit. Jag väntar mig nästan att se sprattlande fiskar på land. Efter lunch är dock vattnet åter på plats och det blir då mer tillgängligt för bad.

Imorgon fredag (datum har jag ingen aning om, har ju semester) säger vi hejdå till den här stranden och ön. Beger oss då till Koh Tao och en strand jag inte kommer ihåg namnet på.

Salad Hut - Pool

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar