fredag 13 juli 2012

Avra Imperial Beach Resort & Spa

Snabbt bestämdes att vi skulle ta oss från regniga Sverige för en vecka till sol och värme. Kändes som att vi, utan att ha hunnit blinka, satt på planet med destination Kreta. Kan väl knappast bli solsäkrare denna tid på året än att åka mot Grekland.
Enligt text och bild från charterbolaget så verkade fina Avra Imperial Beach Resort & Spa i lugna Kolimbari uppfylla våra behov. Stor pool (barnens måste), nära strand (allas måste), nytt och fräscht (säger väl ingen nej till) samt ett slags inkluderande av mat och dryck till ett, jämförelsevis, humant pris. Visserligen tråkigt med inkl av mat men enkelt när vi bara tänkt slappa och göra så lite som möjligt under veckan i värmen.
När vi klev av planet utbrast Hilma: åååhhhh, det här kommer bli den bästa veckan. Hon brukar ha rätt och ja, vi har det toppen. Hotellet gör oss inte besvikna på något sätt. Fräscht, fint och allt fungerar. Charter är alltid charter vilket innebär viss irritation såklart. Till exempel så är ALLA stolar närmast poolen upptagna redan vid sjusnåret på morgonen, men området tomt på folk?? Trodde detta var en företeelse från förr som turisten "vuxit ifrån". Men icke.

Hör och häpna men Björn har, redan andra dagen, läst klart sin första bok. Måste vara hans rekord. Boken var en ny Marie Jungstedt som jag tvingat på honom. Händelserna i boken utspelas nämligen på Gotland, och då vi tänkt ta oss dit några dagar i augusti tyckte jag det kunde vara bra uppvärmning. Boken hade jag råkat få hem via en bokklubb jag gick med i, enbart för det fina porslinet. Björns omdöme: sämsta boken ever!! Han hade högläsning för mig och många delar påminde starkt om ungdomens Mitt livs novell. Mer konkret beskrivning krävs väl inte. Själv lästa jag klart Le Nams "båten". Läs den!! Hilma läser en Lars och Urban-bok och Ellen den spännande Rum 213. Båda tjejerna rekommenderar starkt deras respektive böcker.
Jag anar att nästkommande dagar kommer likna de två första - bad, bok, spel, mat och sömn. Har packat med träningskläder, men sömnen och värmen har hittills vunnit över träningsbegäret, tyvärr.

Avslutningsvis undrar jag över det här med mig, resor till värmen och tånaglar. På Bali för ett år sedan rök en nagel (vänster pekfingertå) och nu har motsvarande nagel fast på höger sida rykt. Det gör ont att barfota gå på den storsteniga stranden utan nagel.
//Jessica





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar