lördag 3 juli 2010

Chaweng Beach

Chaweng Beach uppfyller alla våra önskningar men också våra fördomar. Här är mer livat på stranden med massa glada och förväntansfulla nordiska turister, inkastare till varje restaurang och så finns en mängd spännande små butiker med saker som tjejerna gärna lägger sina pengar på. Stranden är fantastiskt fin och vattnet klart. Något som Mae Nam Beach inte riktigt kan bjuda på i samma mått.

CIMG1478

Lika glad som jag är över att vi fått uppleva Chaweng några dagar lika glad är jag över att vi imorgon beger oss till Koh Pangan. Det blir liksom för mycket på en gång, jag går med en ständig mättnadskänsla på nåt sätt. Och inte blev det bättre då vi första kvällen här var och åt på en indisk restaurang nära vårt hotell. När vi satt och väntade på maten (som var riktigt god…) kom en större mus (kanske mindre råtta) och rusade igenom restaurangen mot köket. Ägaren och servitrisen skrattade smått och berättade att de små djuren är en kvarleva från bageriet som tidigare låg i närheten…Gäller att inte vara kräsen.

Vi bor på Als Resort, har utsikt från vårt fönster till både beach och pool. Perfekt! Men Al är inte ett favoritställe att bo på. Alldeles för stort och opersonligt för min smak, dålig restaurang och för höga priser. Hutcha Resort där vi bodde tidigare är nog svårslaget med sina fantastiska rum, härliga restaurang, poolområde och personal.

CIMG1409

Annars är humöret på topp hos oss alla varje dag. Det är en fröjd att få möjlighet att spendera så härliga dagar med Björn och barnen. Jag tror nog också vi verkligen tar tillvara på varje minut tillsammans. Ellen och jag blev idag omhändertagna på stranden. Hon fick sig 60 min massage (gissa om hon somnade?) och jag fick mig en fotbehandling (gissa om jag somnade?). Detta medan Hilma och Björn badade för fullt. Hilma har blivit en sådan bra simmare. Tror hon får simhud mellan tårna snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar