tisdag 21 juni 2011

Dags för Bali!

Nu sitter vi på Bangkoks internationella flygplats och väntar på vårt plan till Bali. Jag och tjejerna har hunnit besöka Victorias Secret för att införskaffa Body Mist som ska hålla oss godoftande under veckorna tre. Hilmas favoritbutik no1! Vid sidan av hennes framtidsyrke som delfinskötare har hon också velat bli skräpplockare, för de har ju så roliga plockpinnar. Efter besöket på VS har hon troligtvis bytt bort skräpplockarambitionen mot parfymbranschen.

Planering och packande inför vår efterlängtade resa har gått alldeles utmärkt och har sett olika ut för oss fyra familjemedlemmar.
Hilmas största fundering har handlat om vilket gossedjur som skulle få följa med. När vi bestämde att hon inte skulle få ta med nallen som är lika stor som henne själv valde hon till slut två mindre som lätt fick plats i hennes ryggsäck. Vad gäller ryggsäck valde hon i sista sekund bort den fina reseryggsäcken till förmån för hennes rosa blinkande prinsessryggsäck för, som hon säger, “den sitter ju så skönt på axlarna”. Förutom gossedjur fick hon såklart med sig pruttlera och slime.
Ellen har funderat mycket på vilka böcker hon skulle packa med. Vis av erfarenhet krävs flera böcker. Förra året läste hon nämligen ut sin enda bok under första natten.

Vad gäller Björn så är det viktigaste för honom att egentligen inte ta med någonting alls. I planerandet är det han som bossar äver alla teknikprylar och att allt som ska vara installerat är installerat. Jag leker då och då med tanken hur det skulle se ut om det var min uppgift att se över de sakerna. Konstaterar snabbt att vi skulle sakna mycket men antagligen klara oss ändå.
Själv har jag ombesörjt vårt medicinförråd. Och ja, jag vet att allt går att finna på plats. Men det är liksom en viktig trygghetsfaktor för mig att veta att vi har med allt (och mer därtill) om olyckan eller bacillen skulle vara framme.
//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar