onsdag 26 juni 2013

Strandlek, Dr Fish och annat bus

Vi har ett lugnt tempo, har sällan koll på vad klockan är utan gör vad som faller oss in oavsett när. Visserligen en sanning med viss modifikation eftersom att mina, och ibland Björns, morgonpromenader går av stapeln kl 8 på morgonen varje dag. Får se hur länge det kommer att hålla.....
 
Vi läser mycket allihopa, men mest läser ändå barnen. Ibland vet jag inte vad de föredrar, bad eller läsning? Så bra att de kan göra både och, hur mycket som helst. Men, så synd att de medhavda böckerna kommer att bli utlästa redan under första veckan.
 
Strandlek är uppskattat av både stora och små - lerinpackningen av Björn var en höjdare (se bild nedan). En av dagarna fick Hilma välja aktivitet/present eller sak och hon valde helkroppsbehandling på Dr Fish fiskspa. Vi andra nöjde oss med att låta de små fiskrackarna äta av våra fötter. Dr Fish känner vi till sedan tidigare resor, ett ställe som känns bra och mer ordentligt än andra. Varför Hilma fick välja överraskning lämnar jag därhän just nu.
 
Efter några dagar vid "vår" egen hotellpool (med en massa svenskar som blev tjenis och bästis med varann) rymde vi till.....en minivattenpark - Coco Splash. Ett helt perfekt tillhåll med några få vattenrushbanor och rätt så folktomt. Meeeeen då Hilma visat mig två små stackars apor i en bur inne på området blev det ju inte så kul såklart....med ett blödande hjärta vände jag på klacken, lade mig på solbädden en bra bit bort och läste klart min bok "Ät mig". En för övrigt mycket läsvärd bok, speciell, men sådär fin på franskt vis.
 
Inte alls långt ifrån vårt hotell, längs efter stranden, ligger ett sånt där wipeoutställe, (ni vet, TV-programmet) - Aquapark Chaweng. Barnen och Björn utforskade det medan jag fick en skön entimmes-massage för endast 65 kr. Priset känns som ren stöld men det är vad det kostar och jag kommer nyttja det flera gånger. Jag tror nog att de hade en rolig timme bland de stora vattenstudsbollarna, rutschkanorna och klätterbollarna. Några blessyrer och andra oturligheter kom visserligen i vägen, men, men.
 
 
Strandlek
 
Dr Fish
 
Läsvila vid Coco Splash
 
Aquapark Chaweng
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar